Wednesday, August 12, 2009

BlogİdmanYurdu Milliyet Pazar Eki'nde

Image
http://www.milliyet.com.tr/Pazar/HaberD ... zar&ver=99

Bloglar: Yeni spor sayfaları
BADE GÜRLEYEN
Futbol blogları gazete, dergi ve televizyonlardan çok daha farklı haberlere, bilgilere ve detaylara yer verdikleri için giderek daha fazla ilgi görüyorlar. Kendi aralarında birleşip Blog İdman Yurdu’nu bile kurdular

Futbol blogları her geçen gün daha fazla ilgi görüyor, ilgi gördükçe de blog sayısı giderek artıyor. Şu an yaklaşık 300 futbol blogundan söz edebiliriz. “2006’da 100 kişiyle başlamıştım bu işe. Şimdi günde 5 bin civarında ziyaretçim var” diyor futbol bloglarının “babası” olarak görülen Sabah gazetesi yazarı ve ilk futbol bloglarından [url=acetobalsamico.blogspot.com]acetobalsamico.blogspot.com[/url] ’un kurucusu Bülent Timurlenk. Özellikle gazete, dergi ve televizyon haberlerinden sıkılanlar “sığınıyor” bloglara. En çok okunan haberler ise transferler, maçların perde arkası, futbolcuların özel hayatları ve dünyadan futbol haberleri.
Konuyla ilgili sorularımızı Bülent Timurlenk’e yönelttik...


Sizinkinin diğer bloglardan farkı ne?
Blogu 19 Aralık 2006’da kurdum. Türkiye’de futbol blogu yapan ilk kişilerden biriyim. Farkım bu.

Neden bir blog kurma gereği duydunuz?
Futbol sohbetlerinde geçen her şeyi gazetede anlatamıyorsunuz. Özellikle İtalya ve İspanya medyasını takip ediyorum. Oralardan edindiğim bilgileri paylaşmak istedim. Türkiye’de hâlâ taraftar forumlarında “Galatasaray mı, Fenerbahçe mi büyük?”ten öteye gitmeyen tartışmalar var. Ayrıca gazete sayfalarında çok fazla yer yok. Mesela bir oyuncunun hayatını uzun uzun yazamazsınız. Ama blogda istediğim kadar yazıyorum. Patron benim. Ne yazıp yazmayacağıma ben karar veriyorum. Üslup da bana ait ama tabii ki etik çerçeveler içerisinde yazıyorum.

Blog İdman Yurdu projesi nedir?
blogidmanyurdu.com’da bloglar editoryal yapı altında. Ana sayfa gibi. İnsanlar daha kolay takip edebiliyor. Buraya şu an kayıtlı 50 futbol blogu var. Ancak üye olabilmek için belirli şartlar var. Üçüncü kişilere hakaret, ırkçılık ve gayri etik davranışları satırlarında geçirenlerin burada yeri yok.

İnsanlar ne buluyor bloglarda?
Türkiye’de büyük bir kitle oyunun arka planında neler döndüğünü merak ediyor. Bir transferin ücretinden futbolcunun taktığı saate, özel hayatına kadar merak ediyor insanlar. Ayrıca dünya futboluyla ilgili Türkiye’de internette profesyonel olarak yazı yazan kimse yok. Bu içerikler bloglardan doğdu.

Blogunuzu kimler takip ediyor daha çok?
15’ten 60 yaşına kadar geniş bir kitle okuyor. Daha çok üniversite öğrencileri ilgi gösteriyor. Bir sürü bayan da var. Diğer taraftan spor medyası da ciddi bir şekilde takip ediyor.

Bu işten para kazanılıyor mu?
Blog İdman Yurdu için profesyonel bir firmayla anlaşmamız var. Nike, Adidas gibi şirketlerden reklam alıyoruz. Bu network içerisinde insanların aldıkları tıklama oranları çerçevesinde bir gelir paylaşımı yapıyoruz. Gelirimizin bir kısmıyla İstanbul’da 11 çocuğu Nike veya Adidas’tan giydirmeyi planlıyoruz.

En beğendiğiniz futbol blogu hangisi?
İngiltere ve Ada futbolu ağırlıklı yayın yapan noatsamisa.blogspot.com.


Blog yazarları ne diyor?

“Fotoğraf koyuyorum, altına diyalog yazıyorlar”
Ali Okancı (pennearabiata.blogspot.com)
Blog 10 aydır yayında. Günde yaklaşık 2500-3000 kişi ziyaret ediyor. Maç sonrasında iki kişiye ait bir fotoğraf koyuyorum. Okuyucular altına diyalog yazıyorlar. Ben Kanal 24’te spor spikeriyim aynı zamanda. Daha çok yurtdışından, İspanya, İtalya’dan haberler var. Okuyanlar arasında üniversite öğrencisi daha çok.

“Genç oyuncuları yazıyorum”
Uğur Karakullukçu (pclionfc.blogspot.com)
Blogum bir yılı doldurmak üzere. Diğer bloglardan farklı olarak düzenli ülke puanı analizleri, Galatasaray altyapısı yazıları ve genç oyuncu raporları öne çıkar blogumda.
Elimdeki verilere göre son ayda 53 bin, son bir haftada 16 bin 500 tekil ziyaretçi gelmiş. Yani günde 2 bine yakın ziyaretçi. Bir transfer haberi olduğunda 3-4 bini bulduğu oluyor.

“100 kelimelik özensiz maç yazıları yok”
Emre Özcan (tardinibufe.blogspot.com)
Bu blogda Kasım 2007’den beri yazıyorum. Futbol dışında diğer spor dallarına da (NBA, snooker, tenis) ilgi göstermeye çalışıyorum. Günde yaklaşık 1500-2000 kişi ziyaret ediyor blogu.
Futbol bloglarında transfer dedikoduları yapılmıyor, özensiz 100 kelimelik maç yazıları yok.

“Derbiler ilgiyi iki katına çıkarıyor”
İlker Yılmaz-Sencer Yücel (dimassimotalento.blogspot.com)
Blogumuzu 14 ay önce kurduk. Günde ortalama 700 ziyaretçi blogumuzu okuyor. Transfer haberi veya bir derbi maçı ziyaretçileri iki katına çıkartıyor.
Fenerbahçe yazılarımız herhalde yüzde 30’luk bir alanı kapsıyor. Dolayısıyla Fenerbahçeli taraftarlar daha çok ziyaret ediyor. Özellikle de İngiltere ve İtalya kaynaklı magazin haberleri dikkat çekiyor.

“Trabzonspor’u derinlemesine inceliyoruz”
Adem Yiğit (cezasahasi.net)
27 Temmuz 2008 tarihinden bu yana faaliyetteyiz. Beş kişilik bir ekibiz. Blogumuzu diğer futbol bloglarından ayıran en önemli özellik Trabzonspor’u derinlemesine kaleme alan ilk blog olması ve gurbetçi futbolcularla ilgili yazılarımız.
Aynı zamanda Bank Asya ve Sakaryaspor ağırlıklı yazılarımız da diğer bloglarda pek yer bulamayan konular. Ziyaretçi sayımız günde 1500-2000 civarında.

“Beni ‘Fiorentinalı blogger’ olarak tanırlar”
Fırat Selçuk (artemiofranchi.blogspot.com)
Blog Ekim 2007’de açıldı. Benimkinin diğer bloglardan ayrılma sebebi Fiorentina’yı temel alması. Beni “Fiorentinalı blogger” olarak tanıyor herkes. Bu takımla ilgili her şeyi yazıyorum.
Günlük ziyaretçi sayısı 1000’i geçmiş durumda.

“Blogun adı Brezilya’dan bir futbol terimi”
Alper Öcal (lambuja.blogspot.com)
Blogu 2007 Aralık’ta açtım, sürekli güncel tutuyorum. Beş büyük Avrupa liginde olan bitenleri yazıyorum elbette. Brezilya futboluna da yer veriyorum. “Lambuj” da Brezilya’da kullanılan bir futbol terimi. Bir takımı öne geçiren ya da galip getiren gole “Lambuja” der Brezilyalılar.
Blogun ziyaretçi sayısı uzun süredir günde 1000-1500 civarında. Fenerbahçe’nin yeni transferleri Dos Santos ve Cristian hakkında yazdıklarımdan bu sayı 3000-4000’lere çıktı.

“Ali Sami Yen girişi dikkat çekiyor”
Eray Sözen (eraysozen.blogspot.com)
Blog tutmaya Ekim 2007’de başladım.
Futbolun yanı sıra basketbol (NBA) ve alternatif sporlar özelinde de yazı hazırlamaya çalışıyorum. ‘’Top 10’’ diyebileceğimiz araştırmalar ilgi çekiyor.
2008 yılından itibaren gelen ziyaretçi sayısı yaklaşık 126 bin. Blog her ne kadar kendi ad ve soyadımdan oluşsa da, tepedeki Ali Sami Yen girişi ile dikkat çekiyor.

BlogİdmanYurdu - Milliyet Pazar 02.08.2009 "Bloglar: Yeni spor sayfalari"

BlogİdmanYurdu - Milliyet Pazar 02.08.2009 "Bloglar: Yeni spor sayfalari" BlogİdmanYurdu - Milliyet Pazar 02.08.2009 "Bloglar: Yeni spor sayfalari"



0 comments:

Post a Comment